En el curs de segon de Batxillerat de la matèria de Economía de l'Empresa.
La unitat didàctica que es desenvoluparà serà la unitat didàctica "Màrqueting Mix"
OBJECTIUS
Els objectius que assolirem en aquesta unitat seran de 4 tipus, cognitius, acadèmics, culturals i
lingüístics.
Pel que fa als objectius cognitius amb la
tasca que faran aconseguiran: Aprendre a aprendre. Resoldre de problemes.
Desenvolupar el pensament crític i creatiu.
Els objectius acadèmics que s'assoliran en
la sessió seran: Obtenir una visió pràctica del Màrqueting
dins de l'empresa. Utilitzar les noves tecnologies per a la presentació i
exposició d'idees i conclusions. Possibilitar l'autoaprenentatge de l'alumne /
a formant-se perquè pugui prendre decisions i actuar adequadament, fins i tot,
davant de situacions no habituals.
A fi de aconseguir els objectius culturals
de la sessió se haurà de analitzar empreses de la Comunitat Valenciana i
més concretament de la localitat o comarca en la què ens situem. Veure la
evolució del Màrqueting Mix en les empreses de la zona en el últims 50 anys.
Analitzar la prospecció que estan fent les empreses en la actualitat sobre el
Màrqueting Mix.
Els objectius lingüistes: Ser competent
parlant i entenent el Valencià. Aprendre el vocabulari dels termes específics
de la Màrqueting Mix. Desfer-se de les estructures lèxiques mal construïdes.
(Tenir + que, entonces...).
CONTINGUTS
Els continguts de la Unitat Didàctica
“Màrqueting Mix” que tractarem seran continguts cognitius, acadèmics, culturals
i lingüístics.
Continguts cognitius: Valoració de les
estratègies seguides per l'empresa. Explicació de les possibles estratègies
(producte, preu, distribució i promoció) a seguir per l'empresa. Elaboració
d'una presentació per mitjans informàtics on es reculli les conclusions de la
tasca. Importància que li donen les empreses de productes autòctons
valencians al Màrqueting Mix.
Continguts acadèmics:
1) Màrqueting. Concepte i origen.
2) Màrqueting estratègic i màrqueting
operatiu.
3) Estratègies del Màrqueting.
a. Producte. Elements per diferenciar el producte,
estratègies de marca i cicle de vida del producte.
b. Preu. Objectius de la política de preus. Mètodes de
fixació de preus basats en la teoria econòmica, en les costes i en la
competència.
c. Promoció. eines; la publicitat, la promoció de
vendes, la venda personal, les relacions públiques, la publicity, el
marxandatge o publicitat en el lloc de venda.
d. Distribució. Tipus de canal de distribució. Canals
de distribució alternatius.
Continguts culturals: Anàlisi d'una empresa de
la Comunitat Valenciana (en concret del Polígon Parc Industrial d'Elx) per
analitzar els seus estratègies de Màrqueting Mix.
Continguts lingüístics: Exposició oral
clara i ordenada del les conclusions estretes al llarg de
l'activitat. Utilització el vocabulari tècnic de la unitat. Construcció
d'estructures gramaticals compleixes. Eliminació de vicis en la parla: Tenir +
que, entónces, vale, doncs, lo (article), entre d'altres.
COMPETENCIES
Per poder aconseguir fer una integració total de la llengua (TILC) en la
Unitat, es treballarà amb un major interès la Competència en
comunicació lingüística, això doncs, es treballaran les comunicacions
orals, escrites i per mitjans audiovisuals que han de realitzar les empreses
amb els seus clients. Les estratègies de promoció: La publicitat, la promoció
de vendes, les relaciones públiques, la publicity, patrocini i com s’utilitza
el llenguatge depenent del tipus de públic objectiu, el missatge que vol
transmetre l’empresa, el mitjà de comunicació utilitzat. Els alumnes hauran
d'analitzar la política de comunicació de l’empresa i ser capaços d’identificar
tots aquest aspectes relacionades amb aquesta competència.
També donarà el seu
lloc a la Competència de consciència i expressions culturals, sent
una competència bàsica si el que volem es incloure la llegua i la cultura valenciana
a la Unitat, per això es treballarà agafant empreses de la Comunitat Valenciana
com exemple i sempre que sigui possible del Parc Industrial d'Elx que és teixit
empresarial més proper hi ha.
AVALUACIÓ
Els instruments d’avaluació seran tres. Instrument
1: Tasca final (70%) Instrument 2: Activitat de
l’alumne: la realització de les activitats, treballs de la Unitat (10%). Instrument
3: Intervencions de l’alumne, la claredat expressiva i la seua
correcta actuació(10%). Instrument 4: Puntualitat en el
lliurament de treballs, pulcritud i ordre (10%).
Per obtenir la puntuació de l’activitat
final es donarà a cada criteri d’avaluació una puntuació d’un a deu, sent 1 la
no consecució del criteri d’avaluació i 10 la consecució. Es sumaran totes les
notes dels criteris d’avaluació i es dividiran entre el total de criteris
d’avaluació utilitzats. Per poder aprovar la unitat serà necessària obtindré un
5 sumant la nota dels quatre instruments d’avaluació.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
No hay comentarios:
Publicar un comentario