ELS SUPERMERCATS CANVIEN LES SEVES ESTRATÈGIES PEL
EMPENTA DE L'ONLINE
Les grans cadenes de distribució a Espanya s'han adonat que pujar al carro de l'eCommerce no és una opció. Les més avantatjades en matèria online són les que van veure això fa més temps, mentre que les que han esgotat fins a l'últim moment, com Mercadona, veuen com ara han de posar-se al dia per emportar-se un tros del pastís. Mentrestant, canviar les seves estratègies en l'offline per no perdre consumidors és la prioritat.
El diagnòstic és clar, segons totes les associacions empresarials lligades a la distribució: la restricció d'horaris i la falta de llibertat en l'obertura de les botigues físiques és un fre per al seu creixement.
Obrir els diumenges és la solució que han implantat ja la majoria dels supermercats, en un intent de fer front a la temptació de comprar des de casa.
Des Anged, associació que agrupa les grans cadenes de distribució, posen com a exemple les Balears: "En 2016 es van ampliar a 16 els diumenges i festius d'obertura, gràcies al que ha augmentat un 4% la facturació i han crescut un altre 4% les afiliacions a la Seguretat Social d'empleats de comerç ".
A més, les presses en sortir de la feina per arribar al supermercat abans que tanqui i poder omplir la nevera han acabat amb la liberalització dels horaris comercials. La Comunitat de Madrid va ser pionera, amb l'aprovació el 2012 d'una llei que permet a qualsevol establiment obrir 24 hores els 365 dies de l'any.
Les grans cadenes de distribució a Espanya s'han adonat que pujar al carro de l'eCommerce no és una opció. Les més avantatjades en matèria online són les que van veure això fa més temps, mentre que les que han esgotat fins a l'últim moment, com Mercadona, veuen com ara han de posar-se al dia per emportar-se un tros del pastís. Mentrestant, canviar les seves estratègies en l'offline per no perdre consumidors és la prioritat.
El diagnòstic és clar, segons totes les associacions empresarials lligades a la distribució: la restricció d'horaris i la falta de llibertat en l'obertura de les botigues físiques és un fre per al seu creixement.
Obrir els diumenges és la solució que han implantat ja la majoria dels supermercats, en un intent de fer front a la temptació de comprar des de casa.
Des Anged, associació que agrupa les grans cadenes de distribució, posen com a exemple les Balears: "En 2016 es van ampliar a 16 els diumenges i festius d'obertura, gràcies al que ha augmentat un 4% la facturació i han crescut un altre 4% les afiliacions a la Seguretat Social d'empleats de comerç ".
A més, les presses en sortir de la feina per arribar al supermercat abans que tanqui i poder omplir la nevera han acabat amb la liberalització dels horaris comercials. La Comunitat de Madrid va ser pionera, amb l'aprovació el 2012 d'una llei que permet a qualsevol establiment obrir 24 hores els 365 dies de l'any.
El resultat? Els
establiments tanquen cada vegada més tard, permetent fer la compra a hores que
abans eren impensables. Carrefour fins i tot té operatives a Madrid algunes
botigues obertes les 24 hores del dia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario