lunes, 10 de julio de 2017

El negoci de la creativitat viral


De izquierda a derecha, Patricia Ratia, Juan Sanchez-Herrera y Marta Nicolás.  



El seu negoci va d'això. Patricia Ratia, Marta Nicolau i Juan Sánchez comparteixen generació (1986, són millennials) i empresa. Van deixar els seus treballs -en Deloitte i L'Oréal, respectivament- per muntar SamyRoad el 2012. La startup, que va tancar 2016 amb 1,5 milions de facturació, és una gran galeria que serveix de punt de trobada a creadors, categoritzats per influència i àrea temàtica a Internet, i marques que els busquen perquè promocionin els seus productes a través de continguts personalitzats. 



La influència és la capacitat i la força per prescriure un lloc, un producte, una peça de roba, un cotxe ... I la influència en línia, és a dir, el pes en xarxes com YouTube, Instagram o Twitter, és avui la moneda més cara de Internet. Fins a la irrupció de les xarxes socials en la vida dels ciutadans, aquesta tasca la feien els líders d'opinió des dels mitjans. Marques, publicistes, creadors i consumidors saben que això ha canviat i que Internet iguala a tots els interlocutors. Les marques el coneixen, però encara els falta una estratègia. "Saber qui són, on són, què fan, com parlen i quant costa pagar-los", apunta Patricia Ratia, responsable financera de l'startup. "Moltes marques i agències encara no connecten amb les noves generacions que es manegen amb la imatge i, sobretot, en vídeo", afegeix.

No hay comentarios:

Publicar un comentario